Produkto / prekės ženklo demonstravimas filmuose: personažo įtaka prekės ženklo įvaizdžiui
Magistro baigiamojo darbo tikslas – nustačius personažo, demonstruojančio produktą / prekės ženklą filmuose, įtaką prekės ženklo įvaizdžiui, pateikti filmo personažo ir produkto / prekės ženklo demonstravimo būdų pritaikymo prekės ženklo įvaizdžio formavimui sprendimus. Problema – kokią įtaką prekės ženklo įvaizdžiui turi filmo personažas, demonstruojantis produktą / prekės ženklą. Magistro baigiamąjį darbą sudaro trys dalys. Pirmoje darbo dalyje nagrinėjama prekės ženklo įvaizdžio samprata, išskiriami pagrindiniai įvaizdį formuojantys veiksniai. Po to analizuojama produkto / prekės ženklo demonstravimo samprata ir klasifikavimas, išskiriami teigiami ir neigiami demonstravimo filmuose aspektai. Šioje dalyje taip pat nagrinėjama filmo personažo įtaka produkto / prekės ženklo demonstravimo rezultatams. Antroje darbo dalyje pateikiama tyrimo metodologija, pristatomi empirinio tyrimo rezultatai, apžvelgiamos kokybine ir kiekybine turinio analize bei eksperimentu nustatytos tendencijos. Trečioje darbo dalyje išskiriamos produkto / prekės ženklo demonstravimo filmuose probleminės sritys, formuojant prekės ženklo įvaizdį, pristatomas personažo, demonstruojančio produktą / prekės ženklą filmuose, įtakos prekės ženklo įvaizdžiui modelis ir gairės, kaip išsirinkti personažą ir demonstravimo būdą. Galiausiai, pateikiamos išvados apie filmo personažo pritaikymą produkto / prekės ženklo demonstravimui filmuose, siekiant formuoti prekės ženklo įvaizdį, ir rekomendacijos tolimesniems tyrimams. Atlikus tyrimą prieita prie išvados, jog nepriklausomai nuo personažo pozityvumo / negatyvumo, abu personažai yra tinkami formuoti prekės ženklo įvaizdį. Tokia išvada daroma atsižvelgiant į tyrimo rezultatus, kurie parodė, kad glaudų parasocialinį ryšį žiūrovai užmezga tiek su teigiamais, tiek su neigiamais personažais, o sėkmingos demonstravimo praktikos kaskart varijuoja.
Aim of master thesis – to provide solutions for film character and product/brand placement methods adaptation to the formation of the brand image after determining the influence of the character, who place product/brand in film, on the brand image. A problem posed in a master’s thesis – what impact on a brand image has a character who place product/brand in film. The master’s thesis consists of three parts. In the first part, a brand image concept is examined and the main factors forming the brand image are distinguished. A product/brand placement concept and classification are analyzed, the pros and cons of placement in films are distinguished right after that. The impact of film character on results of product/brand placement is also analyzed in this part. Research methodology, empirical research results, tendencies determined after quantitative and qualitative content analysis, and experiment are presented in the second part. Problem areas of forming the brand image by product/brand placement in films, a model of film character impact on placed brand image, and guidelines on how to choose character and way for product/brand placement in the film are expounded in the third part. Finally, conclusions about character customization to product/brand placement in films by aiming to form brand image and recommendations to further research are presented. After the research is done the conclusion, that both negative and positive characters are suitable to form a favorable brand image, was reached. This conclusion is reached according to research results which show that close parasocial interaction or relationship can be made with both negative and positive characters. Successful placement practices vary every time.