Vertybinių nuostatų ir aplinkos įtaka mokinių ekologinei elgsenai
Date |
---|
2020 |
Tyrimas vykdytas 2018 m. gegužės mėnesį. Tyrime dalyvavo 151 Kaišiadorių rajono X gimnazijos I – II klasių moksleiviai. Naudotas kiekybinis tyrimas – anketinė apklausa, kurios pagrindą sudarė uždaro tipo klausimai, susiję su mokinių vertybinėmis nuostatomis, aplinkos veiksniais ir elgsena. Moksleivių tarpe vaikinai labiau nei merginos domisi ekologija, o ekologinio gyvenimo būdo praktikuojančių tarpe reikšmingo skirtumo nėra. Žemesnės klasės mokiniai labiau domisi ekologija ir praktikuoja ekologinį gyvenimą, nei vyresnės klasės mokiniai ir nustatytas vidutinio stiprumo ryšys (r=0,544). Mokiniams reikšmingiausios vertybės sveikata ir meilė, o mažiausiai reikšmingos pinigų, darbo ir taikos vertybės. Išrangavus vertybes paaiškėjo, kad svarbios yra pasitikėjimo ir pagarbos, pagarbos tėvams ir lygybės vertybės. Mokinių vertybinių nuostatų ir gamtosauginės elgsenos atžvilgiu labiausiai prisideda draugai (84,8 %), šeima (77,5 %) ir mokykla (50,3 %). Mokiniai ateityje labiausiai ketina rūšiuoti atliekas, prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo ir aplinkos išteklių mažinimo.
The survey was conducted in 2018. in May. 151 students of the 1st and 2nd grade of Kaisiadorys district X gymnasium participated in the research. The quantitative survey used was a questionnaire based on closed-ended questions related to pupils’ values, environmental factors and behavior. In school, boys are more interested in ecology than girls are, and there is no significant difference among those practicing eco-lifestyle. Lower-grade students were more interested in ecology and practicing eco-life than older students and a moderate relationship was found (r = 0.544). The most important values for students are health and love, and the least values are money, work and peace. Ranking values has shown the importance of values of trust and respect, respect for parents and equality. Pupils (84.8%), family (77.5%) and school (50.3%) are the main contributors to pupils’ values and environmental behaviour. In the future, pupils are most interested in sorting waste, contributing to the reduction of environmental pollution and the reduction of environmental resources.