Testavimo problemos daugiakalbėje aplinkoje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
LT | ||
LT |
Date |
---|
2019 |
Europos ir pasauliniame kontekste, kai daugiakalbystė ir kultūrinė įvairovė tapo varomąja jėga, kalbinės kompetencijos vertinimo kriterijai bei priemonės turi būti aiškiai identifikuoti, suvienodinti ir visiems prieinami. Pasaulinis mobilumas skatina mokytis visą gyvenimą ir tai, visų pirma, taikytina kalbai, kadangi kultūrinė bei profesinė integracija sunkiai pasiekiamos, neturint kalbinių kompetencijų. Tad patikimas kalbinių kompetencijų vertinimas svarbus visiems: besimokantiems, pedagogams, darbdaviams, verslo partneriams, emigrantams. Tad šio pranešimo tikslas – supažindinti kolegas ir visuomenę su VDU UKI testavimo galimybėmis ir skatinti ne tik mokytis užsienio kalbų, bet ir laikyti standartizuotus testus, atveriančius platesnes verslo, mobilumo ir kalbinės bei kultūrinės integracijos galimybes. Testai gali būti naudojami įvairioms reikmėms: mokymo(si) procese jie gali padėti besimokančiajam sekti pažangą, padėti įvertinti ar įsivertinti, ar pasiekti mokymo(si) tikslai. Testavimas padeda gauti objektyvius rezultatus apie kalbinę kompetenciją. Ši informacija svarbi ne tik besimokančiajam, bet ir mokymo įstaigoms, darbdaviams. Taip pat aptariamas testavimo paslaugų poreikis.