Geros mokyklos koncepcijos įgyvendinimas bendrojo ugdymo įstaigose
Merinova, Eglė |
Šio magistro baigiamojo darbo tikslas buvo apžvelgti Geros mokyklos koncepciją (2015) ir išsiaiškinti, koks šios koncepcijos realus įgyvendinimas Lietuvos ugdymo įstaigose, ir koks požiūris bei suvokimas apie šią koncepciją vyrauja tarp mokyklų pedagogų. Siekiant šiame magistro darbe išsikelto tikslo, buvo analizuojami Lietuvos bei užsienio autorių mokslinės publikacijos apie geros mokyklos koncepciją, nagrinėti ir analizuojami strateginiai dokumentai, internetiniai šaltiniai, Lietuvos Respublikos teisės aktai bei švietimo institucijų pateikti dokumentai. Atlikus mokslinės literatūros ir dokumentų teorinę analizę, atliktas tyrimas Lietuvos Respublikos ugdymo įstaigose leido pastebėti ir atskleisti tarpusavio ryšius tarp Geros mokyklos koncepcijos (2015) iškeltų tikslų, uždavinių ir Lietuvos ugdymo įstaigų darbuotojų požiūrio ir įgyvendinimo, o atlikta pedagogų interviu analizė, remiantis pagrindiniais Geros mokyklos koncepcijos tikslais: mokinio ir jo tėvų įtraukimas į mokyklos gyvenimą, užduočių pritaikymas atliepiantis mokinio individualius poreikius, pedagogų tobulėjimas profesinėje srityje, bei atvirumas naujovėms, leido išsiaiškinti pedagogų nuomonę, suvokimą apie Geros mokyklos koncepcijos įgyvendinimą realioje situacijoje bei pažvelgti į šią koncepciją iš pedagogo pozicijos. Apibendrinus atlikto tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad Lietuvos Respublikos ugdymo įstaigos, šioje koncepcijoje atlieka reikšmingą vaidmenį, o praktikoje įgyvendinant Geros mokyklos koncepciją, dažniausiai naudojamos priemonės, kuriomis norima didinti mokinių malonią patirtį mokykloje, tokiu būdu atliepiant besimokančių vaikų poreikius. Tačiau vis dar yra labai svarbūs akademiniai pasiekimai ir tik mažai daliai pedagogų pamažu tampa svarbūs vaiko asmeninio tobulėjimo pasiekimai. Tai rodo ir tam tikrą vertybinę ugdymo turinio krizę, kuri kelia reikšmingus iššūkius sėkmingam geros mokyklos koncepcijos įgyvendinimui. Atlikus teorinius bei praktinius pagrindinius nagrinėjimus dėl Geros mokyklos koncepcijos (2015) įgyvendinimo Lietuvos Respublikos bendrojo ugdymo įstaigose aspektus ir išanalizavus šios koncepcijos realų įgyvendinimą tarp pedagogų, buvo atliktos išvados, nustatytos sritys, kurias reikia tobulinti ir sudarytos rekomendacijos dėl jų efektyvumo tobulinimo.
The aim of the master thesis is to check the conception of the Good school (2015) and to find out how realistic is to implement this conception in Lithuanian educational institutions, also to see what other schools educators think about this conception. To achieve this goal the Lithuanian and foreign authors scientific articles analysis about the good school conception had been done, also the legislation of the Lithuanian republic, strategic documents, institutional reports, online sources analysis. The research analysis which was done by the Scientific literature and document basis in Lithuanian educational institutions showed the connection between the Good school conception (2015) goals, tasks and the Lithuanian educational institutions employees view and realization, also the interview analysis of the educators had been done, based on the Good school conception purposes: students and his parents inclusion in the school life, task adaptation for the students special needs, the educators improvement in his professional area and the openness for the innovations let to see educators opinion, perception about the Good school realization and to look at this conception from educators point. Summarized research results indicated, that the educational institutions of the Lithuanian republic plays a significant role in this conception and in practice implementing the Good school conception, for the most part the tools, which helps to increase students pleasant experience in school are used, this way to help with students needs. However the academic achievements are still very important and just the small part of educators wants to see the children personal improvement achievements. It shows the crisis of value education, which raise the significant challenges for the successful Good school conception implementation. Analyzed the main theoretical and practical aspects of the Good school (2015) implementation in Lithuanian republic educational institutions and analyzed this conceptions realization between educators, the summarizing conclusions are made, identifiable areas which need an improvement and the recommendations are given for the efficiency gains.