Informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimas « X » profesinėje mokykloje
Liutkienė, Greta |
Baigiamojo darbo temos pasirinkimą lėmė tai, kad pastaruoju metu nemažą svarbą profesinio mokymo įstaigose įgyja informacinių komunikacinių technologijų panaudojimas mokymo proceso organizavimui. Kasmet profesinio mokymo įstaigoms keliami vis didesni reikalavimai, vienas iš kurių pagrindinis - pateikti darbo rinkai visapusiškai išugdytus, išmanančius naujausių technologijų valdymo pagrindus žmogiškuosius išteklius. Taip pat nemažą reikšmę naujausios komunikacinės technologijos turi ir profesinio mokymo lankstumui. Pastaruoju metu vis spartėjant darbo rinkos tempams, nemažas skaičius profesinio mokymo įstaigas lankančių mokinių (ypač po 12 kl.) yra dirbantys asmenys, kurie turi poreikį derinti mokslus ir darbą. Neretai šiuos abu dalykus būna sunku suderinti, todėl besimokančiųjų patogumui profesinio mokymo įstaigose vis labiau pradedamas taikyti nuotolinio mokymo būdas, grindžiamas moderniųjų IKT panaudojimu. Šis būdas padeda užtikrinti mokymo proceso lankstumą ir prienamumą, optimizuoti besimokančiųjų mokymosi procesą. Norint įvertinti profesinių mokyklų vaidmenį šiuolaikinėje ugdymo sistemoje bei nustatyti IKT taikymo profesinio mokymo įstaigose svarbą, baigiamajame darbe buvo pateiktos dvi dalys: pirmojoje darbo dalyje pateikiamas IKT naudojimas profesinio mokymo procese, apžvelgiamos IKT mokomosios programos, pedagogų IKT kompetencijos svarba; antrojoje darbo dalyje pateikiama IKT naudojimo ir plėtros galimybių ,,X“ profesinėje mokykloje analizė, kurios metu buvo siekiama išsiaiškinti IKT naudojimo būklę, nustatyti iškylančias problemas bei priežastis, lemiančias vis dar menką lanksčių mokymo metodų naudojimą profesinio mokymo institucijoje. IKT panaudojimą profesinio mokymo procese riboja nepakankama pedagogų IKT kompetencija, lėšų trūkumas, šiuolaikinių mokymo priemonių stoka. Nustatyta, kiek IKT metodais grįstas profesinis mokymas(is) šiandien reikšmingas turintiems mažiau galimybių dalyvauti tradicinėse pamokose ir įgyti profesiją. Poreikį profesinį mokymą daryti šiuolaikiškesniu ir lankstesniu skatina ir siekis uţtikrinti profesinio mokymosi prieinamumą bei lygias galimybes visiems, pageidaujantiems mokytis.
The choice of final thesis theme decided some subjects. Using of informative and communicative technologies gains one of the most important place at training process recently, because higher requirements are raising for vocational local authorities annually. One of the basic requirements for contemporary vocational education local authority to introduce not only acquired, but full customized, knowledgeable the administrative basis of the local newest technologies and human’s recources. The newest technologies have a great meanin for vocational training flexibility. A major part of vocational education authorities students (particulary after 12 form) are employees, because there is need to coordinate studies and job. Very often there are difficulties to coordinate these two things, because the method of distance learning becomes more popular and popular in vocational education authorities considering to comfortibility of students. This method is explained by using modern IKT. The essentiality of Lithuanian distance education – to develop the net of distance learning, ensuring available, all life continuing education for everyone. This way helps to ensure flexibility and essentiality of education process, to optimize learning process of the learners. Willing to evaluate the role of vocational schools in modern educational system and to set the importance of distance learning method at vocational authorities, two parts are provided in final work : IKT learning programs are survey, using in distance learning process, the importance of educator’s IKT competence are providing in the first part. The vocational authority analysis of need “X” of distance learning. According the analysis was explained the situation of distance learning, the problems and reasons were fixed, determining still poor using of distance learning at vocational education institution. Inadequate IKT competence of educators in the skill of distance learning, the lack of finances, distance learning materials restrict provision of services of distance learning. Was found, how distance learning is actual in nowadays for students, who have not possibilities to participate in traditional lessons and to gain profession. The aspiration encourages that need, to ensure accessibility of vocational education and equal opportunities for everyone, wishing to study.