Prekių ženklų reklamos galimybių vertinimas lietuviškame „YouTube“ pramoginių tinklalaidžių vaizdo turinyje: populiariausių pramoginių tinklalaidžių Lietuvoje atvejis
Butkus, Matas |
Šiame darbe analizuojama mokslinė problema yra: kokios yra prekių ženklų reklamos galimybės lietuviškame „YouTube“ pramoginių tinklalaidžių vaizdo turinyje? Reikia pripažinti, kad šių dienų konkurencija perkrautos komunikacijos kontekste, sparčiai tobulėjant technologijoms, svarbu suvokti ir tirti įvairius prekių ženklų bandymus būti išgirstiems. Ne išimtimi tampa ir reklamos fenomenas, pastaruoju laikotarpiu atrandantis vis naujų formų ir sklaidos kanalų. Vienas jų, – jau kurį laiką visame pasaulyje sparčiai populiarėjantis turinio formatas – tinklalaidė, itin didelio populiarumo susilaukiantis ir Lietuvos rinkoje. Pramoginio žanro tinklalaidės Lietuvoje kiekvieną savaitę susilaukia šimtatūkstantinių unikalių peržiūrų, o individualios tinklalaidės metu galima pastebėti reikšmingą kiekį įvairaus pobūdžio reklaminių intarpų. Šių fenomenų sąveiką būtina analizuoti ir tirti siekiant ne tik perprasti vartotojų elgseną ir požiūrį, tačiau ir paruošti rekomendacijas reklamos užsakovams bei turinio kūrėjams, siekiantiems maksimaliai efektyvių bendradarbiavimo rezultatų. Darbo objektas: prekių ženklų reklamos galimybės lietuviškame „YouTube“ pramoginių tinklalaidžių vaizdo turinyje. Darbo tikslas: atlikus teorinę reklamos galimybių „YouTube“ tinklalaidėse analizę įvykdyti tyrimą bei paruošti reklamos galimybių „YouTube“ tinklalaidėse Lietuvoje taikymo rekomendacijas. Pirmoje darbo dalyje pateikiama teorinė reklamos reiškinio bei reklamos kanalų; tinklalaidės reiškinio; prekių ženklų reklamos galimybių „YouTube“ tinklalaidėse analizė. Antroje darbo dalyje atliekamos ir pateikiamos 5-ių populiariausių pramoginių tinklalaidžių Lietuvoje atvejo analizė bei prekių ženklų reklamos galimybių lietuviškame „YouTube“ pramoginių tinklalaidžių vaizdo turinyje apklausa ir jos rezultatai. Trečioje darbo dalyje pateikiamos reklamos galimybių „YouTube“ tinklalaidėse Lietuvoje taikymo rekomendacijos. Galiausiai pateikiamos darbo išvados.
The scientific problem analyzed in this study is: what are the possibilities of brand advertising in the Lithuanian video content of entertainment podcasts on “YouTube“? Admittedly, in the context of today‘s competitively overloaded communications, with the rapid advancement of technology, it is important to understand and study the various attempts by brands to be heard. The phenomenon of advertising, which has been discovering new forms and distribution channels in the recent period, is no exception. One of them is a content format that has been rapidly gaining popularity all over the world for some time – a podcast, which is also gaining great popularity in the Lithuanian market. Entertainment genre podcasts in Lithuania receive hundreds of thousands of unique views every week, and during an individual podcast significant amount of various types of advertising inserts can be noticed. It is necessary to analyze and study the interaction of these phenomena in order not only to understand the behavior and attitude of users, but also to prepare recommendations for advertising clients and content creators who are aiming for maximally effective cooperation results. The object: the possibilities of brand advertising in the Lithuanian video content of “YouTube“ entertainment podcasts. The aim: after performing a theoretical analysis of the possibilities of advertising in “YouTube“ podcasts, to carry out a study and prepare recommendations for the application of advertising opportunities in “YouTube“ podcasts in Lithuania. The first part of the study presents a theoretical overview of the advertising phenomenon and advertising channels; the podcast phenomenon; analysis of brand advertising possibilities in “YouTube“ podcasts. In the second part of the study, a case analysis of the 5 most popular entertainment podcasts in Lithuania and a survey of the possibilities of brand advertising in the video content of the Lithuanian „YouTube“ entertainment podcasts and its results are presented. The third part of the study presents recommendations for the application of advertising opportunities in “YouTube“ podcasts in Lithuania. Finally, the conclusions of the study are presented.