Reflectus platformos taikymas 5 klasėje, ugdant mokymosi mokytis gebėjimus
Zacharova, Viktorija |
Darbo tikslas yra lavinti penktos klasės moksleivių mokymosi mokytis gebėjimus Reflectus platformos pagalba. Tyrimo objektas - mokymosi mokytis gebėjimų lavinimas. Vykdant pedagoginės veiklos tyrimą buvo naudojami kokybinio stebėjimo ir refleksijos duomenų rinkimo metodai. Teorinėje darbo dalyje pagrindžiamas problemos aktualumas ir pabrėžiamas refleksijos, kaip mokymosi mokytis gebėjimų sudedamosios dalies, vaidmuo. Pateikiama trumpa pagrindinių dokumentų, kuriuose kalbama apie mokymosi mokytis gebėjimų svarbą, apžvalga. Tyrimo veikla apsiribojo reflektavimu apie mokymąsi, naudojant Reflectus platformą. Tai įrankis, kuris palengvina, supaprastina ir automatizuoja reflektavimo procesus. Reflectus paverčia moksleivių refleksijas duomenimis, kuriuos mokytojas vėliau analizuoja. Empyrinėje darbo dalyje aprašoma kaip praktiškai buvo taikyta ši platforma mokymosi mokytis gebėjimų lavinimui, analizuojami refleksijų metu gauti duomenys ir daromos išvados. Atlikus veiklos tyrimą paaiškėjo, kad Reflectus platforma, kaip įrankis mokymosi mokytis gebėjimams lavinti yra labai patogus mokytojui, bet nesukuria didelės pridėtinės vertės moksleiviams. Išanalizavus tyrėjo stebėjimo dienoraštį bei moksleivių individualių refleksijų duomenis įvardintos pagrindinės Reflectus platformos taikymo galimybės mokymosi mokytis gebėjimams lavinti. Rekomendacijų dalyje suformuluoti pasiūlymai ir konkretūs praktiniai patarimai tiems, kurie ketina naudoti Reflectus platformą reflektavimui vykdyti.
The aim of the work is to develop the learning-to-learn skills of 5th grade students with the help of the Reflectus platform. The object of the research is the development of learning-to-learn skills. Qualitative observation and reflection data collection methods were used in the research of pedagogical activities. The theoretical part of the work substantiates the relevance of the problem and emphasizes the role of reflection as a component of learning-to-learn skills. A brief overview of key documents proving the importance of learning-to-learn skills is provided. The research activities were limited to reflecting about learning using the Reflectus platform. It is a tool that facilitates, simplifies and automates reflection processes. Reflectus converts student’s reflections into data that the teacher later analyzes. The empirical part of the work describes how this platform has been applied in practice, analyzes the data obtained during reflections and draws conclusions. An activity study has shown that the Reflectus platform, as a tool for developing learning-to-learn skills, is very useful for teacher but does not create significant added value for students. The conclusions outline the main benefits of the platform and identify some areas for improvement. The recommendation section provides suggestions and specific practical advices for those who intend to use the Reflectus platform for reflection.
