Developing a learning website for grade 12 education
Taiwo-Adeyemo, Silas Demilade |
In this thesis, I discuss the issues that Grade 12 students have to deal with when trying to prepare for the matura examination. In this modern era, some age old practices such as studying in the library or taking part in classroom revisions are still being used. Unfortunately, these practices do not provide students with the versatility and access they need. To solve these issues, I built a learning website that enables the students to have free access to a large question bank of past exam papers and allows them to learn collaboratively through Interactive Quizzes and Forums. This innovative approach to learning enables the students to learn more efficiently, understand the exam formats and the purpose of the practices. Some of the features that are included in this are effective feedback mechanisms, reports and other materials available in a community forum. The entire developmental cycle integrated educational concepts, examination of the system characteristics, and development targeting end-users. Continuous testing and prototyping ensured the platform was geared towards its users. These findings suggest that the platform greatly expands availability, improves examination preparedness and facilitates increased participation. It offers a cost-effective and fast- growing remedy to the limitations of conventional teaching approaches as it develops an adjustable apparatus compatible with today’s learning requirements.
Šis darbas siekia sukurti interneto svetainę, kuri efektyviai padėtų 12 klasės mokiniams pasiruošti baigiamiesiems egzaminams. Šie egzaminai yra svarbūs mokiniams, norintiems stoti į universitetus ar kolegijas. Tradiciniai mokymosi būdai, tokie kaip mokymasis bibliotekose ir pamokų metu, yra riboti ir nelankstūs. Esamos platformos dažnai taiko „freemium“ modelį, reikalaujantį prenumeratos, ir nesiorientuoja į individualius mokinių poreikius. Svetainė siekia užpildyti šias spragas, suteikdama galimybę mokiniams nemokamai pasiekti ankstesnių egzaminų klausimus, pateiktus testo forma, geriau suprasti egzaminų struktūrą bei naudotis kitais nemokamais ištekliais. Ji taip pat apima praktinius testus ir forumus, kuriuose mokiniai gali bendrauti tarpusavyje. Kūrimo procese sujungtos veiksmingų edukacinių svetainių teorijos, pasiruošimo strategijų analizė ir vartotojų patirties vertinimas. Naudojamumo testavimas ir prototipų kūrimas leido nuolat tobulinti svetainę. Tyrimas nagrinėja mokinių pasiruošimo egzaminams įvertinimą, aptaria iššūkius, susijusius su svetainės kūrimu, ir pateikia galimus sprendimus tolesniam tobulinimui.