Motinystės sampratos genderizmo ideologijoje vertinimas krikščioniškosios antropologijos aspektu
Kavoliūnaitė, Vilma |
Šiame licenciato baigiamajame darbe nagrinėjamas motinystės sampratos genderizmo ideologijoje vertinimas krikščioniškosios antropologijos aspektu. Pirmoje dalyje atskleista moters orumo samprata Katalikų Bažnyčioje. Moteris sukurta kaip lygiavertė vyrui bei jį savo skirtingumu papildanti būtybė. Pirmaisiais krikščionybės amžiais aukštinta mergelės samprata. Šiuolaikinė Katalikų Bažnyčia labiausiai pasisako už pilnutinę moterų integraciją visuomeniniame gyvenime, nepamirštant motinystės. Antroje darbo dalyje iškeltas moters pašaukimo motinystei prigimtinis aspektas bei nepamainoma motinystės vertė moters tapatybės išsiskleidime. Kalbant apie atsakingos motinystės sampratą, pabrėžiamos motinos santykio su vaiku pasekmės jo vystymuisi. Trečioje dalyje apibūdinamas pats genderizmo reiškinys: jo formavimasis istorijoje, gender sąvokos prasmė, teisiniai bei kiti procesai, susiję su jos įtvirtinimu. Lyčių lygybės pagrindą sudaro lyčių aspekto integravimo strategija, skatinanti ekonomikos augimą. Du kraštutiniai požiūriai į moters tapatumą yra vaikų atsisakanti moteris „karjeristė“ ir jos priešingybė nedirbanti „gera mamytė“. Ketvirtoje dalyje atskleista, kad genderizmo ideologija prieštarauja moters prigimtinio orumo, motinystės prigimtinio vertingumo bei atsakingos motinystės principams. Nevaržomas seksualinis elgesys, reprodukcinės teisės ir sveikata, lyčių tapatybės sumaištis bei reliatyvistinė mąstysena paneigia tiek žmogaus, tiek motinystės, tiek pačios gyvybės vertę. Diegiama lyčių lygybė prieštarauja lyčių papildomumui, o save dovanojanti meilė pakeičiama kito asmens išnaudojimu.
This licenciate thesis both examines the conception of motherhood in gender ideology and evaluates it from the perspective of Christian anthropology. The first part of the thesis examines the conception of woman’s dignity in the Catholic Church. Woman is created as equal to man and complementary by her difference. In the first centuries of Christianity, the idea of the virgin as the ideal woman was dominated. Modern Catholic Church normally speaks about the woman’s full integration in the social life, not forgetting motherhood. The second part of the thesis reveals the natural aspect of the maternal vocation of woman and also the inalterable value of motherhood for the development of a woman’s identity. As for the concept of responsible motherhood, it highlights the influence of mother’s relationship with the child on his development. The third section describes the phenomenon of gender itself: its formation during the history, the meaning of the concept of gender, legal and other processes associated with its consolidation. Gender equality is based on gender mainstreaming, encouraging economic growth. There are two extreme approaches to the identity of the woman – the „careerist“ woman, who refuses to have children, and its opposite – not working „good mommy“. The fourth part reveals that gender ideology is contrary to the inherent dignity of woman, to the natural value of motherhood and to the principles of responsible motherhood. Uninhibited sexual behavior, reproductive rights and health, gender/sex identity confusion and relativistic mentality deny the value of the human being, maternity and life itself. Overemphasis on gender equality conflicts with gender/sex complementarity, while the self-giving love is replaced by abuse of the other person.