Pasirinkimas atidėti universitetines studijas šiuolaikinėse Lietuvos ir Vokietijos visuomenėse (Sociologija 05 S)

  • VardasEglė
  • PavardėOzolinčiūtė
  • Vadovasprof. dr. Vylius Leonavičius
  • Data2015-08-27
  • KryptisSociologija

Anotacija

Disertacijoje siekiama identifikuoti socialinius veiksnius, veikiančius atidėtų universitetinių studijų pasirinkimą, ir atskleisti pasirinkimo atidėti studijas sąsajas su skirtingais visuomenės raidos tipais Lietuvoje ir Vokietijoje (makro- ir mikrolygmenyse).

Sociologinė atidėtų studijų analizė aprašoma kaip individualių ir struktūrinių teorinių požiūrių derinys. Darbe pasirinkimas atidėti studijas aiškinamas pasitelkiant teorines perspektyvas, apimančias tiek funkcionalistines (Merton, 1968) racionalaus veikėjo veiksmą aiškinančias teorijas (Elster, 1989; 2000), tiek vėlyvąsias modernybės ir postmodernių teorinių analizių perspektyvas (Fromm, 2005; Giddens, 2000; Goffman, 1963; Bourdieu, 2003; Inglehart, 2005; Bauman, 2011; Baudrillard, 2010). Ši disertacija rašyta pasitelkiant žmogiškojo vystymosi teorinį modelį, kuris paaiškina modernioje visuomenėje vykstančius procesus bei su jais susijusią vertybinių orientacijų kaitą. Darbe pateikiama Lietuvoje ir Vokietijoje surinktos empirikos analizė. Pasirinkusieji atidėti studijas Lietuvoje galėtų simbolizuoti lakmuso popierėlį, indikuojantį, kokiam moderniosios visuomenės etapui ši grupė pagal savo elgesio modelį galėtų būti priskiriama. Lietuvoje ji dar maža, tačiau gausėjanti. Šiuo atveju galima pažymėti, kad stipri ir priešiška aplinkos reakcija į nusprendžiančius atidėti studijas net ir tarp tos pačios generacijos atstovų liudija, jog apie pomaterialias vertybes bei vėlyvąją modernybę de facto galime kalbėti tik kaip apie tam tikrą dar tik ryškėti pradedantį pokytį.

Išsamiau