Specialioji pedagoginė pagalba: specialioji pedagogika
Programos pristatymas
Jei žmonių įvairovė tau yra normalus reiškinys ir jauti norą
padėti sėkmingai mokytis vaikams, turintiems individualių ugdymosi poreikių dėl
negalių, sutrikimų ar sunkumų, drąsiai rinkis Specialiosios pedagoginės
pagalbos studijų programos specialiosios pedagogikos specializaciją.
Čia galėsi studijuoti bendruosius specialybės dalykus ir
pasirinkti vieną iš trijų gilinamųjų specializacijų:
- Autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą,
- Klausos sutrikimų turinčių vaikų ugdymą
(surdopedagogiką),
- Regos sutrikimų turinčių vaikų ugdymą
(tiflopedagogiką).
Studijų metu ne tik įgysi visiems pedagogams būtinų
bendrosios pedagogikos, didaktikos, psichologijos žinių, bet ir pažinsi vaikų,
turinčių negalių dėl klausos, regos, intelekto, judesio ir padėties, autizmo
spektro sutrikimų poreikius, jų ugdymo strategijas. Mokysiesi lietuvių gestų
kalbos ir kitų alternatyvių komunikacijos būdų. Studijuosi vaikų kalbėjimo ir
kalbos, mokymosi, emocijų ir elgesio sutrikimus, įtraukiojo ugdymo pedagogiką,
įgysi ugdymo turinio kūrimo ir valdymo, tenkinant specialiuosius ugdymosi
poreikius, darbo komandoje kompetencijų. Atliksi ugdymo praktiką su įvairaus
amžiaus vaikais, turinčiais nedidelių, vidutinių, didelių ir labai didelių
specialiųjų ugdymosi poreikių.
Po šių studijų turėsi itin platų, tarpdisciplininiais
mokslais grįstą išsilavinimą, kuris tau leis dirbti specialiuoju pedagogu ir,
priklausomai nuo tavo pasirinktos gilinamosios specializacijos, surdopedagogu
arba tiflopedagogu. Pagal profesiją galėsi dirbti ikimokyklinio ugdymo
įstaigose, bendrojo ugdymo ar specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams
skirtose mokyklose, ankstyvosios reabilitacijos tarnybose, pedagoginėse
psichologinėse tarnybose ir kitose įstaigose, kur teikiama specialioji pedagoginė
pagalba.
Įgytas išsilavinimas leis tęsti studijas edukologijos ar
kitų socialinių mokslų krypties magistrantūros programose.
Raktiniai žodžiai
#pagalbosspecialistai #specialiojipedagogika #surdopedagogika #tiflopedagogika #VDUŠvietimoakademija #Kaunas #Vilnius

Šią programą rengėme su meile ir atsakomybe. Esu įsitikinęs, kad programa Tau atvers asmeninio augimo erdvę, suteiks prasmingas studijas ir galimybes prisidėti prie žmogaus teisių įgyvendinimo švietimo sistemoje!
Prof. Jonas Ruškus, 2015-2022 m. Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių komiteto ekspertas ir vice-pirmininkas, programos dėstytojas

Programos dėstytojai, studentai ir absolventai kuria bendruomenę, puoselėjančią pagarbos kiekvienam žmogui ir profesionalios pagalbos vienas kitam vertybes.
Prof. Stefanija Ališauskienė, programos dėstytoja

Studijuodama trečius metus džiaugiuosi, kad dabar turiu ir teorinių ir praktinių žinių, kaip padėti vaikams ir kaip įtraukti suaugusiuosius į vaikų, turinčių SUP, ugdymo sėkmę. Dėstytojai yra puikūs specialistai, į studentus žiūrintys kaip į lygiaverčius kolegas. Tai yra maloniausias studijų dalykas.
Aistė Kančauskaitė-Vaitiekūnė, studentė
Partneriai



Programos dėstytojai ir studentai palaiko glaudžius socialinės partnerystės ryšius su įvairiomis ugdymo ir sveikatos priežiūros įstaigomis, kurios atsakingai rūpinasi individualių ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo kokybe, siekia įtraukiojo ugdymo tikslų. Kartu bendradarbiaujant nuolat tobulinama studijų programa, kuriami ir įgyvendinami bendri projektai, rengiamos mokymo(si) priemonės, dalijamasi turimais ištekliais ir kompetencijomis, organizuojamos studentų praktikos.
Studijų programos planas
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Bendroji pedagogika ir didaktika [SPP1004] | Eglė Stasiūnaitienė | 4 |
Negalios psichosociologija [SPP1005] | Darius Gerulaitis | 4 |
Raidos ir pedagoginė psichologija [SPP1003] | Julita Navaitienė | 4 |
Žmogaus teisėmis grįstas negalios modelis [SPP1001] | Jonas Ruškus | 4 |
Bendroji psichologija [SPP1002] | Daiva Račelytė | 4 |
A grupės dalykai | 10 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Negalia dėl intelekto sutrikimų [SPP2010] | Alvyra Galkienė | 4 |
Negalia dėl sensorikos sutrikimų [SPP1011] | Daiva Burkauskienė | 4 |
Specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo pedagogika [SPP1006] | Lina Miltenienė | 6 |
Pasirenkami dalykai I | ||
Reflektyvioji asistavimo praktika [SPP1013] | Rita Pakeltė | 6 |
Tarptautinė reflektyvioji asistavimo praktika [SPP1014] | Rita Pakeltė | 6 |
A grupės dalykai | 10 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Mokymosi sutrikimai ir sunkumai [SPP2011] | Lina Miltenienė | 4 |
Neuropsichologija [SPP1015] | Liuda Šinkariova | 6 |
Ugdymo turinio kūrimas ir valdymas tenkinant specialiuosius ugdymosi poreikius [SPP1010] | Rita Pakeltė | 6 |
A grupės dalykai | 14 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Autizmo spektro sutrikimai [SPP2015] | Julija Grigėnaitė | 4 |
Vaikų kalbėjimo ir kalbos sutrikimai [SPP2013] | Daiva Kairienė | 4 |
Elgesio ir emocijų sutrikimai [SPP2012] | Giedrė Misiūnienė | 4 |
Ankstyvasis ir ikimokyklinis specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimas [SPP2009] | Stefanija Ališauskienė | 6 |
Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo praktika [SPP3026] | Meda Sadeckienė | 6 |
Kalbinio raštingumo ugdymas [SPP2016] | Rita Pakeltė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Įtraukiojo ugdymo pedagogika [SPP2005] | Lina Miltenienė | 6 |
IKT ir kompensacinės priemonės [SPP3020] | Asta Lapėnienė | 4 |
Matematinio raštingumo ugdymas [SPP3019] | Aušra Rutkienė | 6 |
Sisteminis vaiko pažinimas ir specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas [SPP4002] | Odeta Šapelytė | 4 |
Įtraukiojo ugdymo praktika mokykloje [SPP3029] | Rita Pakeltė | 10 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Individualus ugdymo ir perėjimo planas [SPP3022] | Darius Gerulaitis | 4 |
Lietuvių gestų kalba 1 lygis [LGK0315] | Kęstutis Vaišnora | 6 |
Alternatyvioji ir augmentinė komunikacija [SPP2008] | Rita Kantanavičiūtė-Petružė | 4 |
Pasirenkami dalykai I | ||
Klausos negalios psichosociologija [SPP3032] | Vilma Narkevičienė | 4 |
Regos sutrikimų psichosociologija [SPP3014] | Daiva Stumbrienė | 4 |
Autizmo sociologija ir antropologija [SPP3030] | Daiva Bartušienė | 4 |
Pasirenkami dalykai II | ||
Sensorinės integracijos sutrikimas [SPP3010] | Stefanija Ališauskienė | 4 |
Regėjimo organų anatomija, fiziologija, patologija ir regėjimo vertinimas [SPP3011] | Dalia Jarušaitienė | 4 |
Audiologijos pagrindai ir surdotechnika [SPP3012] | Inga Julija Sruogienė | 4 |
Pasirenkami dalykai III | ||
Elgesio modeliavimas [SPP3013] | Giedrė Misiūnienė | 4 |
Klausos lavinimas ir kalbėjimo mokymas [SPP3031] | Daiva Burkauskienė | 4 |
Aklųjų ir silpnaregių gyvenimo įgūdžių ugdymas [SPP3033] | Jūratė Maskoliūnienė | 4 |
Pasirenkami dalykai IV | ||
Lietuvių kalbos ir komunikavimo lietuvių kalba mokymas(is) [SPP4009] | Milda Pošiūtė-Žebelienė | 4 |
Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo turinys [SPP3034] | Julija Grigėnaitė | 4 |
Vaikų, turinčių regos sutrikimų, komunikacinių gebėjimų ugdymas [SPP3035] | Viktorija Paimbrekytė-Jonauskienė | 4 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Tyrimų metodologija [SPP4003] | Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė | 4 |
Dalykų mokymasis ir turinio integracija [SPP3017] | Rita Pakeltė | 4 |
Kompleksinė negalia [SPP2014] | Stefanija Ališauskienė | 4 |
Specialiosios pedagogikos kursinis darbas [SPP4015] | Lina Miltenienė | 3 |
Specialiojo ugdymo praktika mokykloje [SPP4017] | Rita Pakeltė | 8 |
Pasirenkami dalykai I | ||
Lietuvių gestų kalba 2 lygis [LGK0316] | Kęstutis Vaišnora | 6 |
Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo strategijos [SPP4018] | Julija Grigėnaitė | 6 |
Regos sutrikimų turinčių vaikų ugdymas [SPP4025] | Indrė Ungeitytė | 6 |
Pavadinimas | Dėstytoja / dėstytojas | Kreditai |
Bendradarbiavimas su šeima ir komandinis darbas [SPP4001] | Stefanija Ališauskienė | 4 |
Bakalauro baigiamasis darbas [BENBSPP01] | Eglė Stasiūnaitienė | 15 |
Pasirenkami dalykai I | ||
Autistiškų vaikų gyvenimo įgūdžių ugdymas [SPP4019] | Julija Grigėnaitė | 4 |
Vaikų, turinčių klausos sutrikimų, ugdymas [SPP4022] | Daiva Burkauskienė | 4 |
Vaikų, turinčių kurčneregystę, pažinimas ir ugdymas [SPP4021] | Dalia Taurienė | 4 |
Pasirenkami dalykai II | ||
Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo praktika [SPP4020] | Rita Pakeltė | 8 |
Vaikų, turinčių regos sutrikimų, ugdymo praktika [SPP4024] | Grita Strankauskienė | 8 |
Vaikų, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo praktika [SPP4023] | Laimutė Gervinskienė | 8 |