Lenkų kalba A2
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studentai plėtoja pradedančiųjų aukštesniojo (A2) lenkų kalbos lygio kompetenciją per recepcijos (klausymo ir skaitymo supratimo), produkcijos ir sąveikos (kalbėjimo ir rašymo) bei tarpininkavimo (vertimo) kalbinės veiklos rūšis. Susipažįstama ir plėtojama gramatinių kategorijų ir komunikacinei veiklai būtino žodyno kompetencija bei bendrosios sakytinės sąveikos gebėjimai. Besimokantieji tobulina fonologinę, ortografinę, gramatinę ir leksinę kompetencijas bei plačiau susipažįsta su lenkų kultūra. Taikoma mišri studijų forma: darbas grupėse, vaidmenų žaidimai, diskusijos, tekstų analizė, darbas MOODLE virtualioje aplinkoje (sinchroninės/asinchroninės konsultacijos, diskusijų forumai, interaktyvios užduotys), savarankiškas darbas praktiškai taikant teorinę medžiagą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course focuses on the development of students’ communicative competence of the Polish language at level 2 (A2). Based on communicative methodology and a skill-oriented approach, the course aims at presenting the learners with the Polish language system while improving phonological, orthographical, grammatical and lexical competencies and developing speaking, listening, writing and reading skills at the relevant level. Teaching methods include group/pair work and role playing. The form of studies includes lectures, seminars, self-study tasks and work in virtual Moodle environment (online work, synchronous and asynchronous consultations and discussion forums, interactive tests and exercises).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
A1 lygmens lenkų kalbos kompetencija.
Dalyko studijų rezultatai
1.Vartoti A2 lygmenį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir tarimo modelius.
2.Kalbėti apie save, apibūdinti kasdienę savo aplinką, pateikti labai trumpus, iš anksto parengtus numatomo, išmokto turinio pranešimus.
3.Taisyklingai raštu pateikti pagrindinius duomenis apie save, kasdieninę aplinką, šeimą.
4.Apibendrinti, išskirti pagrindinę mintį ir detales girdėtos lėtos ir aiškios, su artimiausia aplinka susijusios kalbos.
5.Skaityti tekstą, taikant pagrindines ortoepijos taisykles, atpasakoti turinį, naudojant nesudėtingas kalbos formas.
6.Taikyti gramatines kategorijas ir komunikacinei veiklai būtiną žodyną
Dalyko turinys
Komunikacinės kalbos kompetencijos tobulinimo:
1.Šeima, jos nariai. 2.Žmonės, vietos, darbo ar mokymosi patirtis. 3.Pomėgiai.
4.Kelionės. Laisvalaikis. 5.Kasdieninė veikla. 6.Pinigai. Pašte. 7.Parduotuvėje.
8.Metų laikai.
9.Žymūs žmonės.
10.Gyvenimas mieste ir kaime.
Lingvistinis:
Žodynas plėtojamas visose 2 lygyje (A2) studijuojamose temose ir situacijose.
11.Gramatinės kategorijos: ortografija;
12. daiktavardžių linksniuotės;
13. būdvardžių laipsniavimas; 14.veiksmažodžių tariamoji nuosaka;
15.dalyviai, jų daryba bei kaitymas;
16.veiksmažodžių liepiamoji nuosaka; 17.kiekiniai ir kelintiniai skaitvardžiai;
18. beasmenė būtojo laiko forma,
19.būtojo laiko veiksmažodžių asmeninių galūnių vieta sakinyje; 20.modalinių veiksmažodžių vartojimas su bendratimi, jų gramatinis kaitymas; 21.šalutiniai papildinio ir pažyminio sakiniai.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
1. 2010 Burkat,A.,Jasińska A. Hurra!!! Po polsku 2.
2. 1999 Kucharczyk, J. Już mówię po polsku.
Papildoma literatūra
1. 2011 Machowska J. Gramatyka?Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2
www.info.pl